عیب یابی اولیه یخچال فریزر پاکشوما

توسط: پشتیبانی  یکشنبه, 05 آذر 1402 بازیدها: 187 - نظرات : 0

 

یخچال و فریزر مانند دستگاه های دیگر پس از گذشت مدتی میتواند دچار مشکلات جزئی شود. جهت عیب یابی و رفع مشکل پیش آمده برای یخچال و فریزر خود ، بهتر است از یک تکنیسین ماهر کمک بگیرید. اما در این مقاله میتوانید با برخی از مشکلات یخچال و فریزر پاکشوما آشنا شوید.

 

عیب یابی اولیه یخچال فریزر

 

توجه داشته باشید اطلاعات موجود در این مقاله صرفا جهت آگاهی شماست. لطفا در صورت نداشتن تخصص ، در تعمیرات با روبرو شدن با مشکل از یک تکنیسین مجرب جهت تعمیر یخچال و فریزر پاکشوما خود اقدام نمایید.

 

"عیب های یخچال و فریزر"

برای دسترسی سریع تر و راحت تر به قسمت مورد نظر روی مشکل پیش آمده کلیک کنید:

1 : سر و صدای زیاد یخچال و فریزر 

2 : خنک نکردن یخچال و فریزر 

3 : نشت آب از یخچال و فریزر

4 : یکسره کار کردن یخچال

5 : برفک زدن یخچال

6 : مشکل داشتن درب یخچال به هنگام باز و بسته کردن

7 : خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال و فریزر

 

مشکل شماره 1 : سر و صدای زیاد یخچال و فریزر   

دلایل سرو صدای یخچال

 سرو صدای زیاد یخچال و فریزر دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. ابتدا باید بررسی کنید عیب  از  کجاست . چند علت که باعث سرو صدا یخچال میشود:

  1. تراز نبودن یخچال یا فریزر
  2. کاهش گاز مبرد
  3. خرابی برخی از قطعات پشت یخچال و یا موتور کمپرسور

ابتدا برای عیب یابی یخچال و فریزر میبایست تراز بودن دستگاه را بررسی نمایید. سپس از قرار نگرفتن ظروف مواد غذایی جلوی فن یخچال و فریزر اطمینان حاصل کنید. در صورتی که همچنان مشکل سرو صدا حل نشده باشد باید میزان گاز و قطعات دستگاه توسط تعمیر کار متخصص مورد بررسی قرار گیرد. شما میتوانید با تیم متخصص الکتروسرویس جهت تعمیر یخچال فریزر خود با شماره 02166373304 تماس بگیرید. الکتروسرویس دارای نمایندگی تعمیرات پاکشوما غرب تهران در خدمت شماست.

 

مشکل شماره 2: خنک نکردن یخچال و فریزر            

 

تنظیم دمای یخچال فریزر

 

دلایلی که ممکن است باعث عدم خنک کردن یخچال شوند عبارتند از:

 

  1. تنظیمات نادرست درجه یخچال : بررسی تنظیمات دما و اطمینان حاصل کنید که به درستی تنظیم شده است.
  2. بسته نشدن درب: در صورتی که درب یخچال به درستی بسته نشود یا سایشی در بخش درب وجود داشته باشد، هوا از داخل یخچال خارج می‌شود و دمای داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که درب به درستی بسته شده و هیچ شکافی بین آن و بدنه یخچال وجود ندارد.
  3. بسته بودن دریچه برگشتی هوا : یخچال دارای دریچه برگشتی هوا است که اجازه می‌دهد هوای سرد درون یخچال به طور مداوم گردش کند. اگر برگشتی هوا بسته یا مسدود شده باشد، هوا نمی‌تواند به طور کافی درون یخچال حرکت کند و دمای داخلی را به درستی کنترل نماید. بررسی کنید که برگشتی هوا آزاد است و هیچ مانعی در مسیر آن وجود ندارد.
  4. خرابی کمپرسور : کمپرسور یخچال برای فشرده‌سازی گاز سرمایشی استفاده می‌شود و در صورت خرابی، امکان ایجاد سرمایش و خنک کردن را ندارد. اگر یخچال صدای غیرعادی تولید می‌کند یا به طور کلی کار نمی‌کند، ممکن است کمپرسور آن خراب شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.
  5. مشکلات در سیستم خنک‌کننده : سیستم خنک‌کننده یخچال شامل لوله‌ها و کویل‌هایی است که حاوی گاز سرمایشی هستند. در صورت خرابی یا ترکیدگی لوله‌ها، سیستم خنک‌کننده نمی‌تواند به طور کافی گاز را منتقل کند و دمای یخچال را کاهش دهد.
  6. نصب یخچال در محل نامناسب : برای بهتر شدن عملکرد دستگاه بهتر است آن را در کنار دستگاه های گرمایشی قرار ندهید. نصب یخچال فریزر در کنار اجاق گاز ، آبگرمکن دیواری و ... بهتر است انجام نشود.
  7. خرابی حسگر دمایی یخچال : در صورت سوختن حسگر دمایی یخچال میبایست از یک تکنیسین ماهر جهت تعمیر یخچال خود کمک بگیرید.

در صورتی که یخچال شما به درستی کار نمی‌کند و مشکل برطرف نمی‌شود، بهتر است با تیم الکتروسرویس دارای نمایندگی تعمیرات پاکشوما غرب تهران تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و تعمیر کنند.

 

مشکل شماره 3 : یخچال و فریزر نشت آب دارد.

نشت آب از یخچال و فریزر ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه ، برخی از علت های رایج نشت آب از یخچال فریزر را بررسی خواهیم کرد:

  1. خرابی خط لوله آب : در برخی یخچال‌ها، خطوط آب برای تأمین آب سرد و یخ ساز در فریزر استفاده می‌شوند. اگر خط لوله آب ترک کرده یا به خوبی متصل نشده باشد، ممکن است آب نشت کند. بررسی کنید که خط لوله آب درست نصب شده و هیچ ترکی یا اتصال نادرستی وجود ندارد.
  2. دفع آب تنفسی : در فریزرها، دفع آب تنفسی یا آبی که در هنگام یخ زدن تشکیل می‌شود، باید به درستی تخلیه شود. اگر راه دفع آب تنفسی مسدود شود یا سیستم تخلیه آن خراب شود، آب ممکن است از یخچال نشت کند. بررسی کنید که راه دفع آب تنفسی آزاد است و هیچ مانعی وجود نداشته ندارد.
  3. مشکل در کفه ها و درب ها : در برخی موارد، نشت آب ممکن است به دلیل وجود شکاف یا سایش در کفه ها و درب های یخچال و فریزر رخ دهد. این مشکل می‌تواند باعث نفوذ آب به درون واحد و نشت آن شود. بررسی کنید که کفه ها و درب ها به درستی بسته می‌شوند و هیچ شکافی وجود ندارد.
  4. کویل های خنک کننده : در صورتی که کویل های خنک کننده درون یخچال یا فریزر کثیف شده یا ترکیدگی داشته باشند ، آب ممکن است از آنها نشت کند. بررسی کنید که کویل ها تمیز هستند و هیچ خرابی یا ترکیدگی در آنها وجود ندارد.

در صورتی که نشت آب از یخچال یا فریزر شما ادامه دارد و مشکل برطرف نمی‌شود، بهتر است با یک کارشناس تعمیرات یخچال و فریزر با نمایندگی تعمیرات پاکشوما غرب تهران ، تیم الکتروسرویس تماس بگیرید.

 

مشکل شماره 4 : یکسره کار کردن یخچال.

دلایلی که ممکن است باعث یکسره کار کردن یخچال و فریزر شوند عبارتند از:

  1. فیلتر هوای کثیف : وجود گرد و غبار و کثیفی در فیلتر هوا می تواند باعث محدود شدن جریان هوای تازه به داخل یخچال و فریزر شود. این موضوع باعث افزایش گرمای داخلی می شود و در نتیجه دستگاه برای خنک کردن به میزان کافی تلاش می‌کند. بررسی و تمیز کردن فیلتر هوا می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه کمک کند.
  2. دمای محیط بالا : اگر دستگاه در یک محیط با دمای بالا قرار دارد، ممکن است برای دستیابی به دمای مورد نیاز بیشتر تلاش کند. این موضوع می‌تواند باعث یکسره کاری بیش از حد و استفاده طولانی از سیستم خنک کننده شود. سعی کنید یخچال و فریزر را در محیطی با دمای معتدل قرار دهید تا عملکرد بهینه تری داشته باشد.
  3. بار مفرط : وجود بار بیش از حد در یخچال و فریزر می تواند باعث افزایش تلاش دستگاه برای حفظ دما گردد. مطمئن شوید که دستگاه به ظرفیت خود نزدیک است و بار محموله آن را تنظیم کنید.
  4. خرابی سیستم خنک کننده : خرابی در قطعات داخلی مانند کمپرسور، فن ها، ترموستات و مبدل حرارتی می‌تواند منجر به یکسره کاری یخچال و فریزر شود. در صورت مشاهده هرگونه خطا یا عدم عملکرد صحیح ، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا سیستم را بررسی و تعمیر کند. الکتروسرویس جهت تعمیر یخچال فریزر شما به صورت 24 ساعته ثبت درخواست تعمیر دارد.
  5. نقص در عایق‌بندی : در صورت وجود نقص در عایق بندی درب ها و قسمت هایی از یخچال و فریزر ، هوای گرم محیط به داخل وارد شده و باعث افزایش بار حرارتی می‌شود. بررسی و تعمیر عایق بندی می تواند به بهبود عملکرد دستگاه کمک کند.

در صورتی که یخچال و فریزر شما به طور مداوم یکسره کار می کند و مشکل برطرف نمی ‌شود، بهتر است با تکنسین تخصصی در این زمینه تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و تعمیر کند.

 

مشکل شماره 5 : یخچال برفک میزند.

برفک زدن یخچال معمولاً به دلیل مشکلات زیر رخ می دهد :

  1. بروز خرابی در سیستم خنک کننده : یکی از دلایل شایع برفک زدن یخچال ، خرابی قطعات سیستم خنک کننده است. مثلاً کمپرسور یا واحد خنک کننده ممکن است دچار مشکل شده باشد. این امر موجب عدم تنظیم درست دما در داخل یخچال و تجمع بخار آب درون دستگاه می‌شود که به صورت برفک در قسمت‌های مختلف یخچال ظاهر می‌شود.
  2. درب یخچال صحیح بسته نشده باشد : در صورتی که درب یخچال به درستی بسته نشود و شکافی بین درب و بدنه یخچال وجود داشته باشد، هوا و رطوبت خارجی می توانند وارد یخچال شوند. در اثر ورود هوا، رطوبت درون یخچال تجمع می یابد و به صورت برفک در قسمت های داخلی یخچال به نمایش درمی آید.
  3. تنظیمات نادرست دما: تنظیمات نادرست دما یخچال می‌تواند به تجمع برفک در داخل یخچال منجر شود. اگر دمای یخچال بسیار پایین تنظیم شود، رطوبت هوا درون یخچال ممکن است به صورت برفک تجمع یابد.
  4. عدم تهویه مناسب : در صورتی که یخچال در مکانی با تهویه نامناسب قرار گیرد و جریان هوای مناسب برای حفظ خنکایی فراهم نشود، ممکن است به تجمع برفک در یخچال منجر شود.

در صورت برفک زدن مداوم یخچال، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا دلیل دقیق را بررسی و مشکل را برطرف کند. تیم الکتروسرویس دارای نمایندگی تعمیرات پاکشوما غرب تهران جهت رفع مشکل یخچال فریزر شما به صورت 24 ساعته درخواست تعمیر شما را ثبت میکند.

 

مشکل شماره 6 : باز و بسته شدن درب یخچال و فریزر مشکل دارد .

 

دلایل خرابی درب یخچال

دلایل مختلفی ممکن است باعث عدم باز و بسته شدن درب یخچال و فریزر به طور صحیح شوند. برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:

  1. از جا در رفتن و آسیب به درب : ممکن است درب یخچال یا فریزر به طور ناگهانی از لالی خود خارج شود یا آسیب ببیند که موجب عدم قابلیت باز و بسته شدن صحیح آن می‌شود. این ممکن است به دنبال ضربه ناگهانی، برخورد با اشیاء سنگین ، سنگین نمودن بیش از حد درب یخچال یا استفاده نادرست از درب باشد.
  2. خرابی مکانیزم قفل درب: در برخی موارد، مکانیزم قفل درب یخچال و فریزر ممکن است خراب شده و باز و بسته شدن درب را تحت تأثیر قرار دهد. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در قفل درب یا قفل مربوطه باشد.
  3. تجمع یا چسبندگی روی درب : ذرات خوراکی، قطرات آب یا روغن و غیره می‌توانند روی لاستیک درب یخچال و فریزر تجمع یا چسبندگی ایجاد کنند. این مواد می‌توانند درب را مانع از باز و بسته شدن صحیح کنند. در این صورت، نیاز به تمیز کردن و شستشوی لاستیک درب با مواد مناسب است.
  4. سایش و فرسایش قطعات درب : استفاده طولانی مدت و یا عدم نگهداری صحیح می‌تواند باعث سایش و فرسایش قطعات درب یخچال فریزر شود. این موضوع ممکن است عملکرد درب را تحت تأثیر قرار داده و باز و بسته شدن صحیح را مختل کند.

در صورتی که با باز و بسته نشدن درب یخچال فریزر مواجه هستید، می‌توانید ابتدا درب را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی در مسیر باز و بسته شدن درب وجود ندارد. در صورت عدم حل مشکل، میتوانید با تعمیرکار مجرب الکتروسرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیرات پاکشوما غرب تهران با شماره 02166373304 تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و یخچال فریزر شما را تعمیر کند.

 

مشکل شماره 7 : خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال و فریزر 

 

 

روشن نشدن نمایشگر یخچال فریزر

 

 

خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال و فریزر ممکن است به دلایل مختلفی باشد مانند:

  1. قطع برق:
    • یکی از دلایل اصلی خاموش شدن نمایشگر یخچال و فریزر قطع برق است. ابتدا بررسی کنید که آیا دستگاه به درستی به برق وصل است یا خیر. ممکن است شاخصی از قطعی برق در منطقه شما وجود داشته باشد.
  2. مشکل در منبع تغذیه:
    • اگر یخچال فریزر دارای منبع تغذیه جداگانه‌ای برای نمایشگر هستند، ممکن است کابل یا اتصالات آنها دچار مشکل شده باشند.
  3. خطای سیستم:
    • یخچال و فریزرها ممکن است دارای یک سیستم کنترل و مانیتورینگ باشند که در صورت وجود خطاهایی می‌تواند نمایشگر را خاموش کند. در این صورت، لازم است دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کرده و یا با نمایندگی پاکشوما یا تعمیرکار تماس بگیرید.
  4. مشکلات سخت‌افزاری:
    • ممکن است قطعات سخت‌افزاری یا مدارهای الکترونیکی نمایشگر دچار مشکل شده باشند. در این صورت، نیاز به تعمیرات تخصصی دارید.
  5. تنظیمات اشتباه:
    • گاهی اوقات، تنظیمات نمایشگر به طور اشتباه تغییر می‌کنند و ممکن است نمایشگر را خاموش کنند. بررسی تنظیمات و دفترچه راهنما می‌تواند کمک کند. همچنین در صورت روشن نشدن نمایشگر میتوانید از مشاوره رایگان الکتروسرویس راهنمایی بگیرید. 

در هر صورت، اگر مشکل پابرجا بماند و نتوانید آن را رفع کنید، توصیه می‌شود با تعمیرات نمایندگی پاکشوما تماس بگیرید.

 

توصیه میشود در صورت مشاهده هر کدام از مشکلات بالا در یخچال فریزر خود نسبت به آن بی توجهی نکنید. زیرا خرابی های متداول در صورت عدم تعمیر امکان دارد به سایر قطعات آسیب وارد کند و در نتیجه باعث هزینه های سنگین برای یخچال فریزر پاکشوما شود.

 

توجه داشته باشید که این پیشنهاد ها فقط به عنوان راهنمایی کلی است و بهتر است همواره به دستورالعمل های تعمیر و نگهداری یخچال فریزر پاکشوما و نیز توصیه های خدمات پس از فروش توجه کنید.


پستهای مشابه


پست های مرتبط